четвер, 23 жовтня 2014 р.

Малявська класика у вільному доступі

Минуло так багато часу з тих пір, як я востаннє тут щось писала, що я вже думала: всі про мене забули й присипали попелом закладку на блог Христі Нечитайко. Але нє. Ви не забули, ба навіть підписалося аж 12 людей, так що я порадую вас кількома новими книжечками для малявок.



Ось купила дві книжки «Веселки». Перевидання старих-престарих книжок «Сімсот солов’ят» і «Перепеличка мала невеличка». Про першу я дізналася від дідуся моєї похресниці, який страшенно просив будь-де знайти цю книжку. Я знайшла електронний варіант, від якого толку хіба що дослідникам літератури. Аж тут – «Веселка» перевидала купу старих книжок, серед яких і цю.

Так ось, «Сімсот солов’ят» – це картонна книжечка за 20 гривень, на 9 картонних аркушів. Українські народні пісеньки та виграшки з ілюстраціями Юлія Криги. Ілюстрації під наїв, оформлення, знайоме з дитинства, хіба що формат видання збільшився удвоє. Натомість зменшився зміст (у старому кишеньковому виданні – 130 сторінок, ось тут можна завантажити повністю). Віршики на кшталт «Двох півників», «Женчика, женчика» і ще ось про нашу Христю є (як приємно!))):

У нашого Омелечка
Невеличка сімеєчка:
Тільки він та вона,
Та старий та стара,
Та дві дівчинки косаті,
Та два парубки вусаті,
Та дві Христі в намисті,
Та дві ляльки в колисці.


Милі і зворушливі народні пісеньки, перевірені часом і не одним поколінням. Для малявок – саме те: не шкода порвати, дуже прості малюнки, римовані дотепні віршики і величезна традиція за плечима. Кожен дорослий, мабуть, щось та й чув із цієї книжки.

Друга – «Перепеличка мала невеличка» – як можна здогадатися з назви, українські народні скоромовки. Формат, обсяг, ціна приблизно такі ж, як і в попередній книжці. Малюнки також під наїв, художник – В’ячеслав Легкобит.

Ну ось, таку скоромовку, приміром, я знаю:
У нашого діда капелюх не по-капелюхівськи.

Іще друга є, яку я знаю, про хитру сороку.
А всі інші, даруйте, не знаю, бо, як кажуть у народі, «всіх скоромовок не перескоромовиш, не перевискоромовиш».

Взагалі – краса при тому всьому, що останні роки «Веселка» видає купу всього дуже дивного. Не так давно читала книжку на ймення «Клаповушко і КО». Написали, що для підлітків, але це був ужас-лєтящій-на-крильях-ночі.

П.С.: Якщо треба розказати, де можна купити нові книжки «Веселки», питайте в коментарях – розкажу :)

Сімсот солов’ят. Українські народні пісеньки та виграшки. – Київ: Веселка, 2014. – 20 с.

Перепеличка мала невеличка. Українські народні скоромовки. – Київ, Веселка, 2014. – 16 с.

Немає коментарів:

Дописати коментар